POMAGANIE TO NIE WODY LANIE

Projekt Geberit Pomaganie to nie wody lanie

Geberit przywiązuje szczególną wagę do racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych, dotyczy to przede wszystkim oszczędności wody. Z okazji 50-lecia spłuczki podtynkowej Geberit, flagowego produktu firmy, we współpracy z Fundacją Przyjaciółka, zainicjowano wyjątkową akcję pod hasłem „Pomaganie to nie wody lanie”

Ideą projektu „Pomaganie to nie wody lanie” była promocja oszczędzania wody, a także wsparcie rodzinnych domów dziecka. Kwotę 50 000 zł powstałą z wirtualnego oszczędzania spłukiwanej wody, przeznaczono na opłacenie rachunków za wodę podopiecznych fundacji. Akcja obejmowała rok 2014, czyli jubileusz 50-lecia istnienia spłuczki podtynkowej.

Jak to zrobiliśmy?

Na potrzeby projektu, w siedzibie firmy Geberit przy ul. Postępu 1 w Warszawie, zbudowany został specjalny ekspozytor wraz ze spłuczką podtynkową, który za pomocą dedykowanego oprogramowania połączono ze stroną. Każde wirtualne kliknięcie w znajdujący się tam przycisk, z dowolnego komputera czy urządzenia mobilnego, uruchamiało faktyczne spłukanie wody w ekspozytorze, co można było śledzić w oknie z podglądem na żywo. Co ważne, urządzenie skonstruowano w oparciu o obieg zamknięty – dzięki temu nie zmarnowała się ani jedna kropla wody! Oszczędności wynikające z każdego wirtualnego spłukania małym przyciskiem zostały przeliczone na złotówki i przekazane na wspierany cel.

Lubimy pomagać!

Działająca w systemie dwustopniowego spłukiwania, spłuczka Geberit zużywa 4 litry wody przy dużym przycisku i 2 litry przy małym. Wiele dostępnych na rynku rozwiązań wykorzystuje jej każdorazowo aż 7,5 litra. Geberit dokłada wszelkich starań, aby upowszechniać wiedzę na temat tego, jak w prosty sposób można przyczynić się do zmniejszenia zużycia wody – zaczynając od własnych, codziennych nawyków, wywieramy realny wpływ na globalny problem.